Pár tipů pro začátek


Strava

Začnu s lékařským pozorováním, že většiná obézních lidí je podvyživených. Ono je to vcelku logické, neboť fakt, že má někdo na těle spoustu tukových zásob, vypovídá pouze o tom, že přijímá nepřiměřeně velké množství energie. Nic to nevypovídá o tom, zdali je jeho strava pestrá a kvalitní - tedy o dobré výživě. Zpravidla je to tak, že výživa je v případě velmi obézních lidí velmi špatná.

Z hlediska fitness je proto prvním důležitým krokem pro úspěšné hubnutí zvýšit objem a kvalitu stravy. Otázka je samozřejmě jaký typ jídel, kdy a jak často.

Sport

Řada lidí se nechá od sportu odradit tím, že začíná (vzhledem ke své kondici) s extrémní formou sportů. Pak se stane, že za mnou přijde plnoštíhlá žena, která nikdy moc nesportovala, a má představu, že musí chodit pravidelně běhat, aby zhubla. V takovémto případě je velmi pravděpodobné, že mimo obrovské zátěže kloubního aparátu a jiných zdravotních následků, ji čeká zejména velké psychické rozladění a pocit "nejde to" nebo jakákoli jiná averze ke sportu.

Stejné je to s různými populárními metodami na zpevnění břicha, břišní pekáč a podobně. Tyto jsou určeny již pro zdatnější sportovce a určitě se k nim propracujeme. Pokud ale nesportující člověk bude držet denně 30 minut plank, pocítí na konci týdne velmi silné bolesti v zádech (místo břicha to budou držet právě svaly zad).

K posilování břišních svalů je dále třeba si uvědomit, že sebevic intenzivní cvičení na břicho nepomůže ke ztrátě kilogramů nebo tuku. Břicho je na to moc malá svalová partie, aby tělo muselo začit zpracovávat tuk, k tomu je třeba cvičit kompletně celé tělo v aerobním pásmu. Ať už rychlou chůzí, indiánským během, pro zdatnější jogging, nebo dobře sestaveným cvičebním plánem ve fitness centru.

Každému co ho nejvíc baví, co je jeho osobnosti nejbližší. Protože za opravdu nejdůležitější věc při sportu považuji cítit se dobře nejen při sportovní aktivitě, ale zejména po ní.
Copyright 2014 Daniel Cícha www.daniel.cicha.eu, poslední aktualizace 27.8.2015